På Lyngholmskolen søger vi med en
stjernekikkert efter DIG, der vil være med til at skabe en fantastisk
skole for vores børn på 2. årgang. Stillingen er som udgangspunkt med
start efter sommerferien.
Det er ikke et krav, at du har en ph.d. i
raketvidenskab, men du skal være uddannet lærer med linjefag i dansk.
Dine øvrige opgaver finder vi ud af sammen med udgangspunkt i dine
linjefag, kompetencer og interesser.
Vi er en skole, der har stort
fokus på at skabe en legende og eksperimenterende tilgang til læring,
hvor børn har deltagelsesmuligheder og er motiverede, så hvis du også
brænder for at lave skole på den måde, så er Lyngholmskolen den perfekte
pædagogiske og didaktiske legeplads at komme til.
Struktur og samarbejde
Vi
kalder samlet vores 2.- 5. årgang for Børnemiljøet, og grundtanken er,
at lærerne overtager børnene i 2. klasse og følger dem i de kommende
fire år, så både børn og forældre oplever et kontinuerligt forløb, der
er kendetegnet ved tryghed, trivsel og motiverende læring - både
fagligt, personligt og socialt. Du vil altså være med fra start på
børnenes rejse gennem Børnemiljøet.
2. årgang består af tre
klasser med cirka 18-20 elever i hver, og hos os vil du få en vigtig
rolle som delt klasselærer i den ene af dem, men du vil også indgå i et
tæt samarbejde med Team 2’s øvrige lærere og skolepædagoger.
Vi er
sammen om børnenes læring og trivsel, og vi prioriterer holddeling på
tværs af klasserne som et redskab til differentiering og for at styrke
det store børnefællesskab.
Dine kompetencer
Det
er det vigtigt, at du finder stor arbejdsglæde i at give børnene
stjernestunder i skolen, så de udvikler tro på sig selv. Du skal være en
tydelig og omsorgsfuld ledestjerne i klasse-rummet, som vores børn kan
følge og opleve tryghed hos. Det er også vigtigt, at du har et
ressourcesyn på familierne og er aktiv i skole/hjem-samarbejdet, da vi
anser det som en væsentlig faktor for at understøtte elevernes læring og
trivsel.
Du skal sætte pris på et tæt samarbejde med dine
nærmeste kollegaer, når forløb skal planlægges, udføres og evalueres. Vi
arbejder tæt sammen for at sikre den bedste læring og trivsel for alle
vores elever, og vi kaster os gerne ud i tværfaglige og projektbaserede
forløb. Hos os skal man gerne elske at være nysgerrig på sin egen
praksis og udvikle den sammen med andre med fokus på at styrke elevernes
trivsel og læring, da det er et stort fælles udviklingsspor på skolen.
Det
vil være skønt, hvis du har erfaring med eller interesse i
projektbaseret læring, udeskole og/eller en generel tilgang til læring,
hvor børnene er legende og eksperimenterende i processen. Hvis du har en
stor interesse i også at inddrage teknologiforståelse i læringsforløb,
hvor børnene arbejder legende og eksperimenterende, så kan vi stolt
fortælle, at vi er i gang med at blive certificeret Play@Heart-skole.
Projektet, der er finansieret af LEGO-fonden, er et samarbejde mellem 12
skoler og alle landets professionshøjskoler, og det har sin egen
hjemmeside, hvor du kan læse mere om det.
Vores sociale liv på skolen
På
Lyngholmskolen har vi et stærkt kollegialt fællesskab. Udover at være
professionelle sammen, så har vi det også sjovt og hyggeligt i hinandens
selskab. Vores personalerum er fyldt med dejlige og imødekommende
kollegaer - både pædagoger, lærere, ledelse og andre medarbejdere, og vi
holder flere sociale arrangementer hen over året.
Om skolen
Lyngholmskolen
er en veletableret, attraktiv folkeskole i Farum med 550 elever og 60
lærere og pædagoger. Skolen er det positive tilvalg for de fleste
forældre i distriktet, og vores elever er den fantastiske sum af de
forskelle og fællestræk, der karakteriserer Farum.
Vi har to af
Furesø Kommunens gruppeordninger, hvor den ene har særlige kompetencer
til at tilrettelægge læringsprocesser for elever med sprog- og
læseudfordringer, og den anden for elever med socioemotionelle
vanskeligheder. Vores fritidstilbud er velfungerende og stærkt
integreret i skolens dagligdag.
Send os en ansøgning
Stillingen
er som udgangspunkt på 37 timer. Løn- og ansættelsesforhold sker efter
gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn med tiltrædelse 1.
august 2023.
Hvis du mener, at du er den lærer, vi leder efter,
og du gerne vil være en del af vores fællesskab, så affyr din ansøgning
om 5, 4, 3, 2, 1...
Hvis du ringer og forstyrrer os, fordi du har
spørgsmål og er nysgerrig efter at vide mere, så skal du ikke
APOLLOgize. Ring endelig til afdelingsleder for Børnemiljøet Mike Friis
Østergaard på telefon 72164082 eller skriv på mail mfo4@furesoe.dk.
Du
kan også kontakte skolens kontroltårn (vores skønne sekretær
Marie-Louise) på telefon 7235 7100 eller mail lyngholmskolen@furesoe.dk,
hvis du ikke har fået fat i Mike, men ønsker en aftale om et
telefonmøde.
Ansøgningsfristen er søndag d. 4/6-2023 kl. 23.59. Vi
afholder ansættelsessamtaler løbende dog senest onsdag d. 7/6-2023 i
tidsrummet 14-17.
Praktisk
Der indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i betragtning til stillingen.
I Furesø Kommune sker løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn.
Job i Furesø? Kom og vær med!
I
Furesø skaber vi løsninger sammen. Med kolleger på tværs af
organisationen. Med brugere og borgere – ja med alle, vi er kommune for.
Fællesskaberne
er vores svar på de udfordringer, vores velfærdssamfund står foran i de
kommende år, hvor flere får brug for velfærdsydelser og over længere
tid. Og hvor nye ideer derfor skal forny den service, vi yder.
Derfor
giver vi plads til mødet mellem fagene og mellem mennesker, for det er
her, innovationen opstår. Vi koordinerer med hinanden på tværs af titler
og fagligheder, og vi holder godt styr på den daglige drift for at
skabe sammenhæng for vores borgere. Vores hverdag har fokus på nærvær
fremfor fravær på en sund arbejdsplads med røgfri arbejdstid. Så kom og
vær med. Vi har også plads til dig.