På Lyngholmskolen søger vi med en stjernekikkert efter DIG, der vil være med til at skabe en fantastisk skole for vores børn på 2. årgang.
Det er ikke et krav, at du har en ph.d. i raketvidenskab, men du skal være uddannet lærer med linjefag i dansk. Har du også idræt som linjefag eller tilsvarende kompetence til at undervise i faget, er det et plus. Hvis du derudover er uddannet læsevejleder eller ordblindevejleder, kan vi tilbyde en række opgaver på læseområdet - eksempelvis omkring Guided Reading, læsetests og ordblindeindsatser.
Dine øvrige opgaver finder vi ud af sammen med udgangspunkt i dine linjefag og kompetencer.
Struktur og samarbejde
Vi
kalder samlet vores 2.- 5. årgang for Børnemiljøet, og grundtanken er,
at lærerne overtager børnene i 2. klasse og følger dem i de kommende
fire år, så både børn og forældre oplever et kontinuerligt forløb, der
er kendetegnet ved tryghed, trivsel og motiverende læring - både fagligt, personligt og socialt. Du vil altså være med fra start på børnenes rejse gennem Børnemiljøet.
2. årgang består af to klasser, og hos os vil du få en vigtig rolle som delt klasselærer i den ene af dem,
men du vil også indgå i et tæt samarbejde med Team 2’s øvrige lærere og
skolepædagoger. Vi er sammen om børnenes læring og trivsel, og vi
prioriterer holddeling på tværs af klasserne som et redskab til
differentiering og for at styrke det store børnefællesskab.
Dine kompetencer
Det er det vigtigt, at du finder stor arbejdsglæde i at give børnene stjernestunder i skolen, så de udvikler tro på sig selv.
Du skal være en tydelig og omsorgsfuld ledestjerne i klasserummet,
som vores børn kan følge og opleve tryghed hos. Det er også vigtigt, at
du har et ressourcesyn på familierne og er aktiv i
skole/hjem-samarbejdet, da vi anser det som en væsentlig faktor for at
understøtte elevernes læring og trivsel.
Du skal sætte pris på et tæt samarbejde med dine nærmeste kolleger, når forløb skal planlægges, udføres og evalueres. Vi arbejder tæt sammen for at sikre den bedste læring og trivsel for alle vores elever, og vi kaster os gerne ud i tværfaglige og projektbaserede forløb. Hos os skal man gerne elske at være nysgerrig på sin egen praksis og udvikle den sammen med andre med fokus på at styrke elevernes trivsel og læring, da det er et stort fælles udviklingsspor på skolen.
Det vil være skønt, hvis du har erfaring
med eller interesse i projektbaseret læring, udeskole og/eller en
generel tilgang til læring, hvor børnene er legende og eksperimenterende
i processen. Hvis du har en stor interesse i også at inddrage
teknologiforståelse i læringsforløb, hvor børnene arbejder legende og
eksperimenterende, så kan vi stolt fortælle, at vi er i gang med at
blive certificeret Play@Heart-skole. Projektet, der er finansieret af
LEGO-fonden, er et samarbejde mellem 12 skoler og alle landets
professionshøjskoler, og det har sin egen hjemmeside, hvor du kan læse
mere om det.
Vores sociale liv på skolen
På Lyngholmskolen har vi et stærkt kollegialt fællesskab.
Udover at være professionelle sammen, så har vi det også sjovt og
hyggeligt i hinandens selskab. Vores personalerum er igen - efter
Corona-restriktionernes ophør - fyldt med dejlige og imødekommende
kollegaer - både pædagoger, lærere, ledelse og andre medarbejdere.
Om skolen
Lyngholmskolen
er en veletableret, attraktiv folkeskole i Farum med 550 elever og 60
lærere og pædagoger. Skolen er det positive tilvalg for de fleste
forældre i distriktet, og vores elever er den fantastiske sum af de
forskelle og fællestræk, der karakteriserer Farum.
Vi
har to af Furesø Kommunens gruppeordninger, hvor den ene har særlige
kompetencer til at tilrettelægge læringsprocesser for elever med sprog-
og læseudfordringer, og den anden for elever med socioemotionelle
vanskeligheder. Vores fritidstilbud er velfungerende og stærkt
integreret i skolens dagligdag.
Send os en ansøgning
Stillingerne
er som udgangspunkt på 37 timer. Løn- og ansættelsesforhold sker efter
gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn med tiltrædelse 1. oktober 2022 eller snarest muligt.
Hvis du mener, at du er den lærer, vi leder efter, og du gerne vil være en del af vores fællesskab, så affyr din ansøgning om 5, 4, 3, 2, 1...
Hvis du ringer og forstyrrer os, fordi du har spørgsmål og er nysgerrig efter at vide mere, så skal du ikke APOLLOgize.
Ring endelig til afdelingsleder for Børnemiljøet Mike Friis Østergaard
på telefon 72164082 eller skriv på mail mfo4@furesoe.dk.
Du kan
også kontakte skolens kontroltårn (vores skønne sekretær Pernille) på
telefon 7235 7100 eller mail lyngholmskolen@furesoe.dk, hvis du ikke har
fået fat i Mike, men ønsker en aftale om et telefonmøde.
Ansøgningsfristen er søndag d. 14/08-2022 kl. 12.00.
Vi afholder ansættelsessamtaler løbende fra 1/8-2022 og senest mandag og tirsdag d. 15.-16./8-2022.
Der
indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i
betragtning til stillingen. Ved tilbud om ansættelses indhentes også
børne- og straffeattest.
Job i Furesø? Kom og vær med!
I
Furesø skaber vi løsninger sammen. Med kolleger på tværs af
organisationen. Med brugere og borgere – ja med alle, vi er kommune for.
Fællesskaberne
er vores svar på de udfordringer, vores velfærdssamfund står foran i de
kommende år, hvor flere får brug for velfærdsydelser og over længere
tid. Og hvor nye ideer derfor skal forny den service, vi yder.
Derfor
giver vi plads til mødet mellem fagene og mellem mennesker, for det er
her, innovationen opstår. Vi koordinerer med hinanden på tværs af titler
og fagligheder, og vi holder godt styr på den daglige drift for at
skabe sammenhæng for vores borgere. Vores hverdag har fokus på nærvær
fremfor fravær på en sund arbejdsplads med røgfri arbejdstid. Så kom og
vær med. Vi har også plads til dig.