AKT-lærer og indskolingsmatematiklærer med stærke vejledningskompetencer indenfor AKT søges KOM og arbejd med os på Skolen ved Søerne!
Er du lærer med erfaring indenfor AKT-området og matematik på 0. 5. årgang, så har vi en fast stilling ledig til dig. Vi søger en lærer, der brænder for at undervise børn i matematik og som gerne vil være med til at udvikle og sparre med kollegaerne ift. AKT og elevernes deltagelsesmuligheder i almenundervisningen. Du vil være med til at gøre en god skole endnu bedre.
Stillingen er en fast stilling med ansættelse per 1. august 2023. Undervisningen vil primært være matematik på vores kommende 1. årgang samt AKT-opgaver ude i undervisningen hos dine kollegaer, vejledning af kollegaer, samt møder i PLC. Det vil være en fordel, hvis du uddannelse indenfor AKT og har erfaring med at vejlede kollegaer. Vi arbejder med årgangsteam på skolen og er godt i gang med en god proces, hvor vi udvikler på vores teamsamarbejde. Du tilknyttes 1. årgangsteam og AKT-teamet. Der er et loft på 26 undervisningslektioner for lærere samt lav gennemsnitlig klassekvotient på Frederiksberg.
Skolen ved Søerne åbnede for 18 år siden og har ca. 700 elever fra 0.-9. klasse, 47 lærere og 30 pædagoger i hhv. SFO og klub. Skolen er afdelingsopdelt i en indskoling for 0.-5. årgang og en udskoling for 6.-9. årgang. Skolen arbejder fast med Læring der ses i bl.a. matematik. Matematiklærerne samarbejder på tværs af klassetrin og har faste fagteammøder, hvor der planlægges, evalueres og drøftes matematikundervisning. Frederiksberg Kommune har i dette og næste skoleår fokus på STEM-fagene, som et fælles indsatsområde.
0. 5. klassetrin har undervisning i indskolingsafdelingen på Niels Ebbesensej. Lærere og pædagoger i indskolingen varetager undervisning og aktiviteter for skolens yngste elever og er organiseret i årgangsteam. På hele skolen arbejder vi med inkluderende praksis ud fra forståelsen, at Børn gør det godt, hvis de kan med udgangspunkt i LOW-arousal tilgangen. Der er et godt og tæt samarbejde mellem SFOens pædagoger og skolens lærere med bl.a. faste årgangsteammøder ugentligt. Du vil som AKT-lærer komme til at få opgaver fordelt i både ind- og udskoling.
Skolen har en god og professionel personalegruppe med mange forskellige faglige kompetencer, og et rigtig godt socialt fællesskab. Som medarbejder på Skolen ved Søerne får du godt og tillidsfuldt arbejdsmiljø, hvor du selv tilrettelægger en del af din arbejdstid, der går ud over undervisningen, teammøder, faglig sparring og faste møder. Du får din egen arbejdsplads på skolen samt pc. På Skolen ved Søerne sender vi kun få elever videre til specialskoler o. lign. Derfor har vi mange elever med specielle undervisningsbehov, og vi har lærere og pædagoger, der har brug for vejledning i tilrettelæggelse af særlige specialpædagogiske forløb i både undervisning og fritid, der fremmer inkluderende praksis. Vi er en ambitiøs skole, der har høje forventninger til alle vores elever.
Du skal:
Støtte elever, der har behov for specialpædagogisk bistand. Du skal samarbejde med lærere og SFO- og Klubpædagoger om at undervise og inkludere de børn i skole og SFO og Klub, som er anbefalet støtte af Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR), og du skal samarbejde med forældre, skolens ledelse og PPR om ovenstående. Stillingen indeholder således hands on opgaver med udgangspunkt i en aftalt handleplan med samarbejds- og vejledningsopgaver i relation hertil. AKT-teamet er en nøglespiller i, at vi lykkes med LOW-arousal tilgangen på hele skolen. Det er derfor en fordelt, at du er bekendt med LOW-arousal tilgangen.
Skolen arbejder ud fra børnesynet: Børn gør det godt, hvis de kan og har udarbejdet guideline for hvordan teamene arbejder med børn i vanskeligheder.
Dit arbejde med AKT vil bestå i:
- Specialpædagogisk bistand af elever der har fået anbefalet støtte af PPR
- Bistå ved udarbejdelse af handleplaner
- Observation og sparring ift. undervisning og fritid af kollegaer
- Vejledning af team med lærere og pædagoger ud fra LOW-arousal tilgangen
- Forældresamarbejde
- Tæt samarbejde med skolens AKT-team, kompetenceteam, PPR og ledelse
Vi forventer, at du:
- Har pædagogisk erfaring med tilsvarende målgruppe
- Er fleksibel mht. arbejdstid og i opgave tilrettelæggelse
- Er god til at finde muligheder
- Er åben overfor pædagogisk nytænkning
- Kan anvende forskellige pædagogiske strategier
- Er dygtig til at kommunikere både mundtligt og skriftligt
- Kan arbejde selvstændigt
- Er dygtig til at samarbejde med relevante team
- Har godt kendskab til den konkrete elevgruppe
Vi har i et tæt samarbejde mellem personale og forældre udarbejdet et pædagogisk grundlag samt et værdigrundlag, som danner baggrund for vores skole, SFO og klubvirksomhed. Information om skolen, skolens pædagogiske grundlag og guideline for inkluderende praksis kan læses på vores hjemmeside: skolenvedsoerne (aula.dk)
-----------------------------------
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om ny løndannelse.
Vi gør opmærksom på, at inden ansættelse kan finde sted, skal der indhentes en §36 straffeattest (børneattest) samt en almindelig §11 straffeattest.
Ansøgningsfristen er torsdag den 15. juni 2023 senest kl. 12.
Ansættelsessamtaler afholdes løbende i uge 25.
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til skoleleder Kristian Svinth på 2898 0152 eller pædagogiskleder Tine Friis på 2898 0153.
Frederiksberg kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund. Læs mere om Frederiksberg Kommune på www.frederiksberg.dk
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på lærerjob.dk